Esther-en-Renée.reismee.nl

Ons eerste weekje

Hoi Bakra's,

Na alle regen van de afgelopen twee dagen hebben we ook kunnen genieten van de zon!
We hebben een zwembad voor ons alleen en daar moesten we toch even van profiteren.
Op vrijdag kwam onze Chico ons weer ophalen. We hadden een kennismaking gesprek op stage. We hebben daar een rondleiding gekregen en onze nieuwe collega’s gezien. Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in! Op zaterdag nam Chico ons met een aantal andere studenten mee voor een city trip. Hier hebben we een kleine rondleiding gekregen door Paramaribo centrum. Maar het meeste hadden we zelf al gezien. Zondag zijn we naar de Javaanse markt geweest. Het zag er leuk uit, ze hadden heel veel lekker eten. Chico heeft ons nog verschillende dingen laten proeven. Onder andere gebakken banaan en iets dat eruit zag als een roze loempia maar zoet was, er zat kokos in. Daarna heeft Chico ons naar I <3 SU gebracht hier hebben we natuurlijk een fotogemaakt! Hier zijn we een aantal Belgische studenten tegengekomen. Met twee van die meiden zijn we die avond gaan uiteten. De maandag kwam al snel in zicht. Dit betekent dat onze eerste stagedag eraan kwam! Het was even wennen maar we hebben de eerste week overleeft! Onze werkdag is van 8 tot 5, we hebben maar een half uurtje pauze. Ze werken erg chaotisch dit zorgt ervoor dat we erg moe zijn na onze werkdag. Ze werken hier met andere programma’s wat voor ons nog even wennen is. We hebben deze week op de ‘’screen afdeling‘’ gewerkt hier zijn we voornamelijk kleding aan het zeefdrukken, bedrukken en borduren. We maken ook stempels en pasjes. We mochten al vrij snel zelfstandig werken. De werksfeer is erg goed ze houden hier wel van een grapje maken. Maar goed dat wij hier ook wel van houden en ons mannetje wel kunnen staan. Ze proberen ons ook de Surinaamse en de straattaal te leren. Af en toe worden we eens uitgelachen om hoe we praten of de muziek die wedraaien. We hebben al carnavals muziek opgezet en onze Guuske. We zijn al bij verschillende lekkere restaurantjes geweest. Zo hebben we roti gegeten ,pannenkoeken en pizza. We zouden eigenlijk dit weekend onze eerste tour hebben naar bigi pan. Helaas hebben heel veel studenten afgezegd waardoor de tour verplaatst is naar 11 en 12 Maart. Vandaag hebben we geluncht en daarna zijn we een rondje gaan wandelen in de palmentuin. Straks gaan we lekker BBQ-en met onze nieuwe huisgenootjes. Morgen neemt Chico ons mee naar een verjaardag van zijn nichtje.

No spang!!

Groetjes Esther en Renée

Jose

Volgens mij is het daar wel vol te houden. Wat is bigi pan ? Gr. José. ( ga het zelf opzoeken).

Truus en Paul

Hallo dames, jullie hebben de eerste week goed door staan dat belooft nog wat! Fijn dat Chicco met jullie op pad gaat en een oogje in het zeil houdt dat maakt het een stuk makkelijker.Wij zijn benieuwd of het stage project ook naar jullie zin is.
Veel plezier en tot het volgende nieuws.
Groetjes!

Opa en Oma Gosker

we hebben het verhaal gelezen en foto's bekeken. Het is fijn dat er in het begin goede contacten zijn met andere studenten. Geniet van hun gezelschap en veel plezier met de stage, De foto laat een gezellige en vrolijke sfeer zien. Leuk dat jullie nu andere dingen doen dan in de vorige stages. Wie weet wat voor gevolgen dat heeft voor onze kledingkast. Gods zorg toegewenst. Liefs. XXX

John en Annie

Fijn te lezen dat alles goed gaat. Die lange werktijden is natuurlijk minder!
Geniet van alles wat jullie beleven en succes met alles .

Gr. Uit Tegelen

Steve

No spang,ala sani waka boeng?
Hoe vond je de echte Surinaamse roti smaken? Esther,ik ga je straks proberen te bellen. Sranang tongo leren????.

Jaap

Leuk om te horen dat ze van een grapje houden. Dit was je toch al van ons gewend. Have fun!!!
Groet Jaap

Annemieke

Fijn dat we weer mee mogen lezen met jullie ervaring. Wat een prachtig land zo op de foto's. Ja het is nu echt begonnen. Werk en vrije tijd naast elkaar. Goed om te zien dat jullie van alles ondernemen.
succes weer deze week.

Buuf Esther

Hela,
Erg tof om jullie avonturen te lezen en te zien! Geniet ervan. Ps. Wat zijn bakra's ;)