Esther-en-Renée.reismee.nl

Time Flies when you're having fun!

Hoi allemaal,

De tijd vliegt! We zitten alweer een maand hier! We zijn ondertussen al naar een paar javaanse feesten geweest. Het was heel leuk om het feest van Chico zijn neef die 60 werd mee te maken. Er werd heel veel gedanst en lekker gegeten! Er wilde een jongen met Esther dansen, maar dat durfde ze niet aan want wij Nederlanders zijn stijve harken vergeleken met de Surinamers. Dus rende ze weg uit reactie en schuilde ze achter mij (Renée). Later waren we over onze verlegenheid heen en kwamen onze dansmoves tevoorschijn. Op 4 maart hebben we een rondje door de stad gelopen en kwamen we bij een restaurantje waar veel muziek was, dus met onze nieuwsgierigheid stopte we en zagen we dat het iets was van Pink Ribbon. Hier hebben we een shirt gekocht en later kregen we te horen dat er een tocht van 5km was en we dachten ‘Let’s do this!’ Het was supergezellig om mee te maken! Op stage gaat alles goed en hebben we het heel gezellig. We leren steeds weer nieuwe dingen en mogen steeds meer zelfstandig. We hebben zelfs al auto mogen rijden, dat waren politie auto’s die we moesten gaan beletteren. Hier doen ze alles op het oog. Dat hebben we eye-pas genoemd ipv waterpas. Ze proberen zo goed mogelijk stofvrij te plakken maarja dat gaat een beetje moeilijk als je buiten werkt en het vuil en de stofjes er weer onder waaien. Dan merk je echt het verschil tussen de perfectionistische Nederlanders en het altijd vrolijke Suriname. We hebben onze eerste trip naar Bigi Pan overleefd. Het was super mooi!! We hebben echt genoten van de natuur en hebben heel gezellig gehad met elkaar! Ons huisje was op het water, we sliepen in hangmatten. We hebben heerlijk gegeten! We hebben kaaimannen, vissen en krabben gevangen. Aapjes flamingo’s en slangen gezien. En Renée heeft nog even het bootje bestuurd. We hebben een moddergevecht gehad in een modderbad en 100% kunnen genieten van de natuur. Maandag (13 maart) was een nationale feest dag genaamd Holi Phagwa. Dat is een hindoestaans feest waarbij je elkaar ondergooit met gekleurd poeder. Dat was een heel leuk feest! Eerst in de Palmentuin en later op de avond op het Onafhankelijkheidsplein. Als je shirt nog wit was kreeg je de volle laag. Vandaag zijn we in een welness resort geweest en hebben we een heerlijke massage gehad. Het was een ontspannen dagje om de verjaardag van Lisa ons huisgenootje te vieren. Morgen gaan we een Zip-line doen en zwemmen.

Tot onze volgende blog!

Mia

Ha luitjes,
Fijn om weer iets van jullie te horen.
Ik had al begrepen dat jullie het "erg druk "hadden.
Geniet ervan en pas goed op elkaar. Hier hebben we even mogen genieten van het lente weertje.
Nu regent het weer een paar dagen en is het grijs en kil.
Wat zitten jullie er dan warmpjes bij.
Alles op zijn tijd en ik wacht met plezier weer op een volgend berichtje.
Groetjes
Mia

Wiebren en Annemieke

Tijd vliegt, een maand alweer! Leuk om te lezen jullie stukjes.
Groeten!

Mariëlle

Gaat zeker hard, leuk om te lezen wat jullie doen en meemaken.
Geniet morgen van jullie vrije dag.
Leuk om je even gezien te hebben renée

Anneke

Leuke verhalen Renee. Jullie beleven heel wat en zien mooie dingen. Geniet ervan! Wij genieten van de foto's en het lezen ervan!

José franssen

Inderdaad, time flyes en jullie zullen je heus niet vervelen.Geniet ervan!
Ik neem aan dat jullie bij terugkomst het dansen wel onder de knie hebben.
Groetjes José.

Truus

Leuk dames wat jullie gezien en gedaan hebben.Mooie foto's zo zijn wij er ook eventjes.groetjes Truus.

Lia

Wat leuk om weer van jullie te horen, ik begrijp uit jullie verslag dat jullie het wel naar jullie zin hebben. Geniet ervan samen. Groetjes????????

Loes

Ha meisjes
Een maand voorbij maar jullie hebben wel al heel speciale dingen beleefd en meegemaakt.
Geniet er nog van.
Groetjes

Hilbert en Esther

Wouwie, wat ontzettend leuk om weer wat te lezen van jullie belevenissen. Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie het zo naar je zin hebben. Groetjes

John en Annie

Fijn om te lezen dat jullie het leuk en naar de zin hebben. Geen tijd voor heimwee!!!!!
Wellicht kunnen jullie die Holi Phagwa ook hier invoeren. Erg kleurrijk.
Zelf zijn we een paar daagjes weggeweest,maar niet zo'n spannende dingen meegemaakt!!

Blijf genieten en daarbij hoop ik dat jullie er ook het een en ander leren voor jullie stage!

Zonnige groeten uit Tegelen

Angelique

Super Esther!! Da's genieten!!!

Loretta

Leuk om nu ook mee te lezen en de foto's te zien.

Eveline

Wat een geweldig avontuur, super leuk om nu mee te kunnen lezen en te kijken!

Mirjam, Henk en Nolan

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!! Maarre... wordt er ook nog een beetje gewerkt daar?? We lezen alleen maar over feestjes, BBQ's en tripjes... hahaha! Geniet er maar lekker van! We hopen dat dit een mooie ervaring is en blijft. Werkse nog even de laatste drie maanden en we blijven jullie volgen! Houdoe!!